הצעד העשירי - חומר למחשבה

הצעד העשירי מאיץ בנו בחוכמה לחזק תפר כדי שלא תתפרק כל המכפלת, לתקן נזילה בברז לפני שיהיה שיטפון, להקפיד לבדוק את מצב השמן כדי להגן על מנוע הרכב. הצעד העשירי הוא צעד של “לטפל בעניינים".


תחזוקה זה לא משהו מרגש או כייפי, ואף שתחזוקה חיונית להחלמתנו, לעתים זה נראה משעמם ומטריד להביט על כל יום שעובר בעין ביקורתית. זו לא הנאה גדולה לחפש שוב ושוב פגמים באישיותנו ולהודות בטעויותינו, אך המשמעת היומיומית של הצעד העשירי היא אמצעי הזהירות הטוב ביותר כדי לשמור, ולא לאבד, את מה שיש לנו.

הצעד העשירי הוא כמו מראה שדרכה משתקפת תמונה ברורה ומציאותית ולא תמונה מעוותת של ייאוש או תקווה מוטעית ביחס למי שאנחנו ומה קורה איתנו. ובדיוק כפי שאנחנו משתמשים במראה, עלינו רק לבדוק את עצמנו ולהמשיך בסדר היום הרגיל שלנו. הצעד העשירי אמור לקחת רק כמה דקות.

תרגיל מס’ 1
אין צורך ש"חשבון הנפש” של הצעד העשירי ייעשה בכתב, אבל אולי השאלות הבאות יעזרו לכוון ולארגן את המחשבות דרך ההתבוננות היומית בצורה יעילה יותר.
1. איך אולי הזקתי היום לעצמי או למישהו אחר?
2. מה היו פגמי האופי שלי שגרמו לי לעשות את אותם דברים מזיקים?
3. איך הייתי אנוכית, לא ישרה, נוטרת טינה או מפוחדת?
4. האם ביקשתי מהכוח העליון שלי להסיר ממני את האנוכיות, חוסר יושר, טינה ופחד ברגע שהייתי מודעת להם?
5. האם הודיתי בטעותי מיד והייתי מוכנה לכפר על כך?
6. באיזו תדירות הרגשתי היום אסירות תודה, וכמה פעמים הרגשתי רחמים-עצמיים?
7. האם עשיתי משהו טוב היום?
8. איך הייתי אוהבת ומתחשבת היום?
9. למי עזרתי היום, ואיך?

תרגיל מס’ 2
חיים יותר טובים.
בתחומים המרכזיים של החיים - משפחה, האני הרוחני, כסף, פנאי, בריאות, חברים, חיי מין, עבודה ספרי בכמה מילים איך החיים שלך נעשו יותר שפויים, שמחים ומשוחררים כתוצאה מעבודת הצעדים.

תרגיל מס’ 3
זה הזמן לחגוג!
החיים שלכם חופשיים מהתמכרות פעילה, ובהרבה דרכים אלה חיים טובים יותר. אתם כבר לא נשלטים ע"י האובססיות שלכם, חזרתם לשפיות והתחלתם לגדול רוחנית. הגיע הזמן לחגוג! איך הייתם רוצים לחגוג? זו לא חייבת להיות מסיבה עם הרבה אנשים - זו יכולה להיות כל חגיגה שתרצו. מי הייתם רוצים שיחגוג ביחד איתכם. תארו את החגיגה שהייתם רוצים ועשו שזה יקרה, קדימה!

הטקסט נלקח מתוך סדרת חוברות העבודה (מדריך לספר הגדול) לצעדים 8-12 - לחיות עם אחרים

תגובות