ילדי היקר

אני כותבת לך מכתב זה, לא מתוך כעס או שנאה, אלא מתוך אהבה. אתה יקר לי מאד ילדי ולא הפסקתי לאהוב אותך, אף לא לרגע אחד, אפילו שזה מה שאתה חושב. בזמנים שהיית חולה, תמיד קמתי ברצון בלילות לדאוג ולטפל בך עם תפילה על שפתי – כזו הייתה אהבתי אליך. אני רוצה שתדע זאת.



היום, אתה סובל ממחלה שמעמידה אותך בסכנת חיים. זו לא אשמתך ואני לא מטילה עליך את האחריות למחלה שלך. אני גם יודעת שזו מחלה שמאוד קשה להחלים ממנה. ניקיון מסמים מלווה בכאב ובבכי. זהו המסע הקשה ביותר שתצטרך לעשות. אם הייתי יכולה לעשות אותו עבורך, הייתי עושה אותו אפילו במחיר חיי... אבל, אני לא יכולה.

אני יודעת שהטיפוס על ההר הזה יצטרך להיעשות רק על ידך ולבדך. אף אחד לא יכול להחלים בשבילך. אף אחד לא יכול להיות מצווה לעשות זאת מלבדך. זה חייב להיות המסע שלך מתוך החשכה אל האור.

קראתי הרבה ספרים, דיברתי עם הרבה אנשים, כל מי שמייצג את הידע הקולקטיבי של אלפי אלפים שסבלו מהמחלה שלך. כולם אמרו את אותו הדבר ללא יוצא מן הכלל - רק אתה "יכול לעשות את מה שנדרש" כדי לעצור את האי-שפיות... אבל אתה לא עושה את זה.

נתת לי אין ספור סיבות למה אינך יכול לעשות את המסע הזה. שמעתי את כל התירוצים האפשריים ממך. שכבתי ערה לילות רבים עם ספקות בקשר לשפיות שלי עצמי מכיוון שהרבה ממה שאמרת נשמע לי כל כך הגיוני. אבל כעת אני יודעת שאתה תפסיק להשתמש בסמים רק כאשר לך, ורק לך, יהיה רצון עז להפסיק... שאין לך.

עתה, הגעתי להבנה שרק שתי תוצאות אפשריות. אני מקבלת את זה כאמת מוחלטת. או שתפסיק או שתמות. זהו זה. אין אזור ביניים אפור. אין תוצאות אחרות... שום חלומות בשבילי. ולכן אני צריכה להתכונן למוות שלך מהמחלה הזאת שאתה מסרב להכיר בה. אני יודעת שאתה חושב שאני חזקה... אבל אני לא.

זו הסיבה שאני חייבת לעשות את מה שצריך כדי להגן על המשפחה מהכאב שההרס שלך יגרום לכולנו. לכן, ילדי היקר, יהיה זה נכון שדרכינו ייפרדו כדי שסבל ההמתנה ייחסך מאתנו עד שתחלים, או תמות... שזה מה שיקרה.

אנחנו חייבים להיפרד כדי ש-90% מהזמן שלנו, מהאנרגיה שלנו ומהכוחות הפנימיים שלנו, שנמנעו מהאחים ואחיות שלך כל כך הרבה זמן, יינתנו להם לפני שהם יסבלו מליקויי תפקוד בגלל הזנחת הצרכים שלהם. אני חוששת שיבוא יום והם ינטרו טינה כלפינו על כך שלא הענקנו להם את האנרגיה שהשקענו בך.

אנא אל תחשוב שאנחנו עושים את זה בגלל שאנחנו כועסים עליך. עברנו כבר את השלב הזה. אנחנו מעניקים לך את החופש לבחור את הגורל שלך. אנחנו פשוט לא יכולים לחלוק אתך את הבחירה שלך. אני בטוחה שאתה חושב שאנחנו נוטשים אותך, זה לא כך. נהיה כאן בשבילך, ונמתין לנקישה שלך על הדלת ולא זו של המשטרה.

כל מה שאנחנו מבקשים זה שלא תקיש בדלת עד שתהיה נקי לחלוטין לפחות שנה ושהחיים שלך יחזרו למסלול.

אם תחליט לא לבחור בנתיב הזה, נכבד את הבחירה שלך, רק אל תבקש מאתנו לחלוק אתך את התוצאות של הבחירה הזו. אל תבקש מאתנו לשמוע את קולך. אל תבקש מאתנו לתרום לקץ שלך על ידי נתינת כספים, בגדים, מזון או קורת גג. אבל מעל מכל, אל תבקש מאתנו להקשיב לשקרים, למניפולציות, ולאי-שפיות שלך... מכיוון שאנחנו לא יכולים.

לכן, ילדי היקר, עכשיו זה תלוי בך. לך עם  אלוהים ולך בשלום.

אם יתפתח אצלך רצון עז להיות נקי ישנם הרבה מוסדות, ארגונים וגופים מצוינים שעומדים לרשותך. חלקם אפילו ללא תשלום כמו...

אולם תצטרך לעשות זאת בעצמך. אל תספר לנו על זה בכלל. תעשה את מה שנדרש כדי להשיג שנה אחת של זמן ניקיון. אנחנו לא יכולים לעשות את זה עבורך. אלוהים יודע שהייתי עושה את זה לו יכולתי... אבל אני לא יכולה.

תמיד בתפילותיי
אמא

(תורגם כמיטב יכולתי מהאתר Sober Recovery).

תגובות