הצעד השלישי (נכונות להאמין) החלטנו למסור את רצוננו וחיינו להשגחת אלוהים כפי שאנו מבינים אותו

בצעד השלישי אנו מתבקשים להעביר את רצוננו וחיינו לטיפולו של אלוהים. העיקרון החשוב הוא שיש לנו את הנכונות לגדול רוחנית. הצעד מבהיר בפשטות את ההחלטה. החלטה להבריא ולחיות. אנו עומדים בפני נקודת מפנה, צומת דרכים בה אנו יכולים לראות בבירור את האפשרויות וזה היסוד לצעד השלישי.

"בסופו של דבר, נוכחנו שאמונה בסוג כלשהו של אלוהים הוא חלק מהמבנה הפנימי שלנו, בדיוק כמו רגשות שיש לנו כלפי חבר. לעיתים היה עלינו לחפשו, בלא פחד, אולם הוא היה בנמצא. הוא היה עובדה קיימת ממש כמונו. אנו מצאנו את המציאות הגדולה עמוק בתוכנו. בסופו של דבר גילינו שרק שם אפשר למצוא את אלוהים, כך זה היה איתנו.

"אנו יכולים רק לנקות מעט את השטח. אם עדויותינו יכולות להפריך דעות קדומות, לאפשר לך לחשוב בכנות, לעודד אותך לחפש בחריצות בתוך עצמך, אז אם אתה רוצה בזה, אתה יכול להצטרף אלינו אל דרך המלך. עם גישה שכזו אינך יכול להיכשל, המודעות של אמונתך בוודאי תבוא אליך". (הספר הגדול עמ' 45).


"מה שאלוהים התכוון בשבילך הוא מעבר לכל
מה שאת יכולה לדמיין" -- אופרה וינפרי

"היינו צריכים להתעמת בלי פחד עם הרעיון שאלוהים הוא הכול או שהוא כלום. אלוהים קיים או שאינו קיים. מה תהיה הבחירה שלנו?" (הספר הגדול עמ' 43).

"הדרישה הראשונה שנהיה משוכנעים שכל צורת חיים המבוססת על רצון עצמי תוכל רק בקושי להיות סיפור הצלחה" (עמי 48).

תפילת הצעד השלישי
"אלי, אני מעמיד עצמי לרשותך – לבנות אתי ולעשות עמי ככל שתחפוץ.
שחרר אותי מהכבלים של עצמי כדי שאוכל להיטיב למלא את רצונך.
הסר מעלי את הקשיים שלי כדי שניצחון שלי עליהם יהווה עדות
לאלו שאעזור להם, לכוחך, לאהבתך ודרך חייך.
מי ייתן ואעשה את רצונך תמיד". 

"השתקפויות נראות באור, בחושך הן מוסתרות, ודומה שמשמעותן תלויה אך ורק בפרשנויות משתנות, במקום בהן עצמן. השתקפות האלוהים אינה זקוקה לפרשנות. היא ברורה. רק נקה את הראי, ולא יהיה איש שלא יוכל להבין את המסר הקורן ומאיר מתוך מה שהראי מבליט לעיני כל". (קורס בניסים).

תגובות